torsdag 21 januari 2010

>> Inget nytt intresse

Pratade med en bekant igår som reagerade över att jag helt plötsligt blivit “såå intresserad” av kost och träning.
Hon uttryckte även att hon kände sig lite orolig att det “skulle gå över styr” och att jag hetsar eftersom jag även, i samma veva, slutat äta godis, läsk och dylikt? Detta kom från en person som inte alls vet hur vår vardag i övrigt ser ut och inte har någon aning om hur den såg ut innan jag blev gravid andra gången...

Kanske är det fler som uppfattar det så här? Vad vet jag.
Men nu handlar inte detta om att rasa i vikt på kort tid, eller att hetsa på något sett, som personen i fråga ville få det till. Kriss och jag har tränat mycket tillsammans förr, det är inget nyfunnet intresse. Träning, kost och hälsa har länge intresserat mig.
Och nu efter graviditeten med Novalii kände jag lust att ta tag i det igen. Inget konstigt med det. För att jag vill och behöver!
Träna är något både jag och Kristian tycker är fruktansvärt roligt, annars hade, iallafall inte jag, traskat till gymmet 4-5 ggr i veckan.
Det är som vilken annan hobby som helst.
Inget jag tvingar mig till.
Och inget som styr hela min dag. Vi tränar 4-5ggr i veckan, i EN timme av dygnets 24. Att jag inte äter godis och så vidare har att göra med att jag inser att jag inte behöver det.
Visst kommer jag säkerligen att äta både godis och kakor framöver, men just nu kör jag nolltolerans eftersom suget innan var så stort hela tiden. Vill få bukt med problemet bara.
Trodde aldrig att folk(som knappt känner mig) skulle få för sig att jag helt plötsligt, från ingenstans, fått ätstörningar eller va de nu vill antyda? Jag äter inget annorlunda mot för innan förutom att vi inte hämtar hem mat lika ofta. För händer, det gör det!
Alla har väl rätt att ändra sin livsstil till det bättre.
Äta hämtmat i soffan framför tvn 4-5 dagar i veckan känns inte rätt för OSS längre. Nu vill vi förändra.
Och ju mer jag lär under tidens gång mig desto roligare blir det att hålla på! Och det vill jag dela med mig av här.

Känns sjukt att jag måste förklara mig ang det här egentligen.
Men kanske är det fler som uppfattar situationen så här som sagt?
Men nu var det utrett, hoppas jag!

Inga kommentarer: